Photoshop'ta bilinmesi gereken püf noktalar

    Paylaş
    avatar
    BuraK
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 1753
    Rep Gücü : 3
    Puanı : 54
    Kayıt tarihi : 09/07/08

    default Photoshop'ta bilinmesi gereken püf noktalar

    Mesaj tarafından BuraK Bir Ptsi Tem. 21, 2008 11:55 am

    Photoshop'ta bilinmesi gereken püf noktalar

    1-AUTO AYARLARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİ


    Photoshop içerisinde Curve, Levels tablolarının auto değerlerini, siyah
    ve beyaz renk piksellerini kendi default değerlerinde ayarlıyor.
    Photoshop 6’da Curves ya da Levels tablosunu açın; “alt” tuşuna
    bastığınızda Auto butonu Options butonuna dönüşecektir. Alt tuşu basılı
    durumda iken Options butonuna tıkladığınızda açılan pencereden
    değerleri değiştirebilirsiniz. Photoshop 7’de durum daha kolay. Curves,
    Levels tablosunda Options butonu doğrudan karşımıza çıkıyor. Özellikle
    PS7 içerisinde Shadow, Midtones, Highlights seçeneklerine özel renkler
    girebilir, farklı efektler elde edebilirsiniz.

    2-OPACITY DEĞERLERİNİ KLAVYEDEN DEĞİŞTİRME

    Toolbox araçlarından brush, stamp (boyama ve rötuş) araçlarından
    herhangi biri seçili durumdayken klavyeden girilen nümerik değerler, bu
    araçların opacity değerlerini değiştirir. Seçim araçları, crop, move
    seçiliyken girilen nümerik değerler, bulunduğunuz layer’ın opacity
    değerini değiştirecektir. Opacity değerlerine klavyeden 48, 62 gibi
    küsuratlı değerler girebilirsiniz.

    3-COLOR RANGE

    Color Range renge duyarlı bir seçim aracıdır. Color Range penceresinde
    yer alan damlalık araçlarının yardımıyla belirlenen renkler pencere
    kapatıldığında bir seçim alanına dönüşür. İşlevli ve yoğun kullanılan
    bir Photoshop aracıdır. Color Range penceresinde yer alan Selection ve
    Image seçenekleri, seçim çalışmanızın açık olan belgenin ön izlemesi
    ile birlikte çalışmanıza olanak sağlar. Pencerede yer alan Seçim
    değerlerinizi kaydederek başka bir çalışmanızda tekrar
    kullanabilirsiniz. Select açılan menüsünden renge duyarlı seçim
    çalışması yapabilirsiniz. Belirli bir renk hakimiyetinin olduğu
    belgelerde kullanılabilir. Color Range’in en önemli araçları
    damlalıklar. Select menüsünün seçeneğini ‘Sampled Colors’ yapın, en
    altta bulunan ‘Selection Preview’ bölümünde de Grayscale seçeneğini
    aktif yapın. Üç damlalıktan ‘+’ simgeli olanı seçin ve örnek resimdeki
    Zebra’nın siyah kuşaklarının açık, orta ve koyu bölümlerine tek tek
    tıklayın. Her tıklayışınızda Zebra’nın kuşaklarındaki belirginliği
    görebilirsiniz. Seçim için renk ekleme ve çıkarma işlemi için iki ayrı
    damlalığı kullanmanın yanında birinci damlalığa tıklayıp istediğiniz
    renk tonunu seçtikten sonra seçime yeni noktalar dahil etmek için shift
    tuşunu kullanabilirsiniz. Alt tuşuna basarak da seçimden nokta
    çıkarabilirsiniz.

    4-REPLACE COLOR

    Kullanımı kolay bir renk işleme aracı. Örnek çalışmada Photoshop’un
    kendi örnek dosyalarından bir tanesini açarak, damlalık aracına
    tıkladım. Çalışma belgesi üzerine giderek shift tuşu yardımıyla
    kumların açık, orta, koyu bölümlerine tek tek bastım. Transform
    bölümünde bulunan Hue Saturation sürgüleriyle renk değişimi aldıktan
    sonra çalışma belgesi üzerinde değişimi izledim. Değişimin sağlıklı
    olmadığı bölgelerde yine damlalıkla, shift tuşuyla tıklayarak onları
    maske içerisine dahil ettim.

    5-CMYK RENK MODUNDA RGB FİLTRELERİ
    Photoshop filtrelerinin çoğu RGB renk modunda çalışır. CMYK renk
    modunda iken ister kanallara tek tek, ister Quick Mask ile RGB
    filtrelerini CMYK modda kullanabilirsiniz. Yeni bir Alpha kanalı
    oluşturun ve Filter menüsüne göz atın, hemen hemen tüm filtrelerin
    aktif olduğunu göreceksiniz.

    6-FADE
    Photoshop tüm alternatif araçlarıyla bize neredeyse sınırsız bir güç
    veriyor. Kullanılan tüm araçların farklı tarzlarda yorumlanmasıyla
    kolayca hoş sonuçlar elde edilebiliyor. Fade özelliği de bunlardan
    biri. Çalışma belgesine herhangi bir filtre uyguladığınızda, Edit
    menüsü altında aktif hale gelen Fade’e tıklayın. Açılan pencereden, son
    uyguladığınız filtrenin Opacity değerini, bununla beraber etkili
    olmasını istediğiniz Layer Mode’larından birini seçebilirsiniz.

    7-AÇISI BOZUK BELGELERİ DÜZELTME
    Servis bürodan gelen taramalar, çoğunlukla açısı bozuk görsellerdir. Bu
    durumda kullanılan iki açı düzeltme yöntemi var. Biri; çoğunlukla
    kullanılan Crop, diğeri de Rotate Canvas. Açısı bozuk olan belgenin
    açısını düzeltmek için Toolbox’tan cetvele (Measure) tıklayın ve
    belgenin sol alt köşesinden sağ alt köşesine bir doğru çizin. Info araç
    penceresinde bu değer gözükecektir. Ardından Rota’te Canvas’tan
    Arbitrary komutunu verin; açılan pencerede düzeltilmesi gereken açı
    değeri yazıyor olacaktır.

    8-CROP ve TRIM
    Çalışma sırasında belgenizi kadrajlar ve kullanmayı düşünmediğiniz
    alanları atarsınız. Crop, bu noktada en çok tercih edilen araçtır,
    fakat özellikle feather ile yumuşatılmış piksellerin crop yapılmasında
    istenmeyen sonuçlarla karşılaşabiliyoruz. Hassas crop’lamalarda
    (özellikle layer’lı bir çalışmada) Trim saydam alan içerisinde
    piksellerin dayandığı alanın dışında kalan bölümü atarak crop yapar. En
    küçük piksel değerini algılayarak hareket eden Trim, bu noktada oldukça
    sağlıklı sonuçlar veriyor.

    9-PHOTOSHOP AÇILIŞ PÜFLERİ
    Programların duyarlı oldukları tuş kombinasyonları vardır. Photoshop’un
    da buna benzer bir özelliği söz konusu. Klavyeden Alt ve Command
    tuşlarına birlikte basın; bırakmadan Photoshop’u açın; açılıştan kısa
    bir süre sonra size Plug-in klasörünü soracaktır. Buradan devre dışı
    bırakabilir yada başka bir klasörü tanımlayabilirsiniz. Bu aşamadan
    sonra tuşlardan elinizi kaldırın ve tekrar Alt ve Command tuşlarına
    basın; kısa bir süre sonra da Scratch Disks ayarlarını gösteren bir
    pencere açılacaktır. Bu HD’nizde yer kalmadığı durumlarda başka bir
    HD’yi tanımlamanıza yarar.

    10-LAYER’DA OPACITY ve FILL
    Photoshop 7 ile birlikte arayüzde değişimler söz konusu. Bunlardan bir
    tanesi Layer araç paletinde bulunan Opacity ve Fill araçları. Bunların
    arasındaki farkı bir örnek üzerinde işleyelim.
    Bir yazıya, fotoğrafa Layer Style’ları kullanarak efekt uyguladığımızı
    düşünelim. Fill değeri Layer Style uygulanmış yazıyı ya da fotoğrafın
    yoğunluk değerini (opacity) değiştirir. Bu esnada Style değerlerinde
    hiçbir değişiklik olmaz. Opacity sürgüsünde yapılan değişiklik hem
    Layer Style hem de Style uygulanmış layer’ın yoğunluğunu (opacity)
    etkiler.
    avatar
    BuraK
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 1753
    Rep Gücü : 3
    Puanı : 54
    Kayıt tarihi : 09/07/08

    default Geri: Photoshop'ta bilinmesi gereken püf noktalar

    Mesaj tarafından BuraK Bir Ptsi Tem. 21, 2008 11:55 am

    11-LAYER GRUPLAMA
    Photoshop içerisinde iki layer’ı birbirinin içine gömmek, geçişler
    yapmak için küçük bir püf noktamız var. Yapacağımız işlemin aynısını
    klavyeden Alt tuşuna basılı tutarak, mouse ile iki layer’ın tam
    ortasındaki çizgiye geldiğinizde, mouse’un kursörü değişir, bu noktaya
    tıkladığınızda layer’lar gruplanmış olur. Bu çalışmayı menüden yapmak
    için ise, örnek resimde olduğu gibi bir hazırlık yapalım. Üst layer’ı
    altında bulunan yazı içerisine gömmek için ilk olarak yazının bulunduğu
    layer ile üst layer’ı link ile bağlıyoruz. Klavyeden Command+G tuş
    kombinasyonunu uygulayın. Yandaki resimde görmüş olduğunuz gibi üst
    layer alt layer’daki yazının içine girdi.
    Bu yöntemin link kullanılmadan yapılabilmesi için örnek resimde Layer
    1’e tıklayarak yazının ya da içine gömülecek layer’ın da altında
    olmasına dikkat ederek yine aynı komutu verin, aynı sonucu verecektir.
    Layer menüsünden konuyla ilgili kontroller için örnek resmi inceleyin.

    12-LAYER MASK
    Layer’lar arası kompozit çalışmalarda kadrajlama, tasarımın gelişme
    aşamasında, tasarımın değişken yapısında Layer Mask’ların (katman
    maskesi) önemi tartışmasızdır.
    Örnek bir belge açın ve layer’da olmasına dikkat edin. Bir seçim alanı
    oluşturun, Layer araç paletinden ‘Add a mask’ ikonuna tıklayarak seçimi
    Layer Mask’a dönüştürün. Yandaki örnek resimde gördüğünüz gibi Layer
    Mask’a tıklayın. Burada uygulayacağınız tüm çalışmalar, filtreler
    sadece maskeye uygulanarak orijinal belgeye herhangi bir etkisi
    olmayacaktır. Maskeye, Filter> Blur> Gaussian Blur filtresini 25
    radius değerinde uygulayın. Maskın erimesiyle geçişler oldukça
    yumuşadı. Maskeye distort filtrelerinden, artistik filtrelere kadar
    birçok efekti uygulayabilirsiniz. Alt tuşuna basılı tutarak mouse ile
    Layer Mask’ın üzerine tıklayın. Çalışma alanında gördüğünüz, maskın
    kendisidir. Tekrar Alt tuşu ile maska tıkladığınızda eski haline gelir.
    Shift tuşu ile maskeye tıkladığınızda geçiçi olarak maskeyi devre dışı
    bırakmış olursunuz. Command tuşu basılıyken mouse ile maskeye
    tıkladığınızda ise seçili (selection) duruma gelecektir.

    13-BLENDING

    Blending Options özellikle Photoshop 7 ile birlikte daha güçlü bir
    şekilde karşımızda duruyor. Photoshop içerisinde katmanlar arası
    geçişler, komposit çalışmalar içerisinde alternatifler sınırsız. Örnek
    çalışmamızı Photoshop 6 üzerinden gerçekleştireceğiz. Photoshop
    klasörünün Samples dosyalarından Ducky ve Dune isimli belgeleri örnekte
    olduğu gibi yerleştirin ve Dune layer’ına gelerek çift tıklayın. Açılan
    Blending Options penceresinden Blend If bölümüne göz atın. Underlying
    Layer bölümündeki sağdaki oku 253 değerine getirin. Dune layer’ının
    Ducky layer’ındaki ördeğimizin içine girdiğini göreceksiniz. Bu işlemi
    iptal ederek soldaki sürgüyü sağa çekerek bir deneme yapalım. Bu sefer
    de sevgili ördeğimiz üst layer’da duruyormuş gibi görünüyor. Sürgülerin
    üzerine Alt tuşuyla tıklayarak birbirinden ayırabilir ve daha hassas
    çalışmalar yapabilirsiniz. Sizler için bir örnek daha hazırladım,
    farklı etkilerle test edin.

    14-LAYER SET
    Photoshop 6 ile birlikte gelen Layer Set, yoğun layer karmaşasına son
    vermiştir. Oldukça işlevli, tasarımcılara nefes aldıran bir kolaylıkla
    alkış aldı. Layer araç paletinde klasör ikonu görünümünde yer alan
    Layer Set aracı hakkında birkaç püfümüz var. Alt tuşu ile birlikte
    Layer Set ikonuna tıkladığınızda karşınıza Layer Set bilgi penceresi
    çıkar ve hangi isimde açmak istediğinizi, layer modunu, opacity
    değerini doğrudan girebilirsiniz. Layer paletimizde onlarca layer
    olduğunu kabul ederek bu layer’ları bir Set altında toplamak istiyoruz.
    Aynı set altında toplamak istediğiniz layer’ları birbirine bağlayarak
    Layer Options ayarlarından ‘New Set From Linked’ komutunu
    kullanabilirsiniz.

    15-LAYER’DA SAYDAMLIK

    Çalışma sırasında blur, feather ile yumuşatılmış, kenarları dağınık
    halde piksellerden oluşan bir layer’ı seçmek, böyle bir layer’a özel
    efekt uygulamak bize sağlıklı sonuçlar vermeyebilir. Layer araç
    paletindeki küçük ikonlardan ‘Lock Transparency’ ile böyle bir çalışma
    sorunsuzca yapılabilir.

    16-LAYER MASK ile GİYDİRME

    Photoshop ile özel çalışmalarımızda iki layer’ı bir bardağın, bir
    objenin için sarılmış, girmiş gibi göstermek isteriz. Bu tür
    çalışmalarda özel efekt programlarının dışında, benim kullandığım bir
    teknik var. Giydirme yapılacak layer’ın renk kanallarındaki gri
    bilgisini kullanarak mask oluşturmak. Bu konuda basit bir örnek
    hazırladım. Çalışmanın ana sistemini aktardıktan sonra, bu tür
    çalışmalarda airbrush ve layer mode’larıyla farklı tekrarlar üreterek
    bilginizi ezberlemeden öğrenebilirsiniz. Örnek çalışmamızda iki
    layer’ımız var. Background’da bulunan sıvı dolu cam şişe içerisine
    Layer 1’de bulunan spor yapan kadın görselini giydireceğiz. Layer 1’e
    Transform ve perspektif uygulayarak şişenin üzerine göre ayarladım.
    Şişeyi dekupe ederek hazırlığımın ilk aşamasını tamamladım.
    Layer 1’in gözüne tıklayarak gizleyin. Background’un Blue kanalını
    duplicate yaparak gri renk seviyesiyle oynadım ve son aşamada invert
    ettim. Alpha kanalları, siyah ile beyazın saydamlık bilgisini
    taşıdığından layer mask’ta kullanmak için açık tonlu pikseller
    gerektiğinden invert yaptım. Hazırladığım path’i seçili duruma getirip
    Select menüsünden inverse komutuyla seçimi tersine çevirdim ve Blue
    copy kanalını siyah ile doldurdum. RGB kanala tıklayarak gizlediğim
    Layer1’i tekrar aktif hale getirdim. Select menüsünden Load Selection’ı
    açarak Channel sekmesinden Blue copy kanalını seçtim ve kapattım.
    Oluşan seçim alanını Layer Mask olarak kullanmam gerektiğinden seçimi
    mask olarak atadım.

    17-LAYER MODE’LARIYLA TEK RENK HAKİMİYETİ

    Photoshop içerisinde renkli bir görseli ilk önce Grayscale moduna
    çevirdikten sonra Duotone ile bir ya da en fazla 4 rengin karışımı ile
    özel efektler üretebilme imkânımız var. Bu çözümün yanında basit bir
    önerimiz daha söz konusu: Layer Mode’larından Luminosity ve Color
    seçeneklerini bu tür çalışmalarda kullanabilirsiniz. Örnek resimde
    Layer2’nin yapısını inceleyin.

    18-PURGE

    Tarihte bir RAM canavarı varsa, Photoshop’ta bunlardan bir tanesi.
    Yoğun çalışmalarda, kopyalanan öğelerden, yapılan işlemlerden dolayı
    History aracının dolması, kullanılan belleğin azalmasıyla Photoshop’un
    performansında azalma görülür. Edit menüsü altında bulunan Purge’e
    baktığımızda dört seçenek görürüz: Undo geri alma işlemlerini,
    Clipboard; kopyalama yapıştırma yaptığımız Clipboard hafızayı,
    Histories history paletindeki listeyi resetleyerek hafızadan siler. All
    seçeneği ise hepsini birden resetleyerek RAM’de yer kaplayan bilgileri
    silerek boşaltır.

    19-PRESET MANAGER

    Photoshop klasörünün içine baktığınızda, Preset isimli bir dosya
    görürsünüz. Bu dosya içinde yer alanlar Photoshop’un can damarlarını
    oluşturmaktadır. Özellikle Patterns klasörü hiç farkında olmadan
    onlarca megabayta ulaşmış olabilir. Özel kütüphane kaynakları
    Internet’te ücretsiz olarak dağıtılıyor. Edit menüsü altında bulunan
    Preset Manager aracılığıyla dışarıdan ihraç ettiğiniz kaynakları
    buradan Photoshop’a dahil edebilir, yönetimini buradan yapabilirsiniz.

    20-ADJUSTMENT LAYER

    Bu ay dergiyle birlikte verdiğimiz ek kitapçıkta Adjustment Layer’a yer
    vermeme rağmen, genel Photoshop püfleri içerisinde yer almalı diye
    düşündüm. Layer menüsünden ve Layer araç paletinden ulaşabileceğiniz
    adjustment layer’la renkler üzerinde istediğiniz kontrolleri ve
    değişiklikleri yapabilir, istediğiniz zaman geri dönebilir ya da iptal
    edebilirsiniz. Orijinal belgenizde hiçbir etki ve değişiklikte
    bulunmadan, denemeler içerisinde farklı etkiler oluşturabilirsiniz.

    21-PRATİK SEÇİMLER
    Photoshop içerisinde layer’da, Alpha kanallarında yer alan pikselleri
    hızlı ve pratik bir biçimde seçmek için klavyeden command tuşu basılı
    durumdayken mouse ile layer’a, alpha kanalına, path’e tıkladığınızda
    seçim gerçekleşir. Layer’ları ve Alpha kanalındaki maskeyi Select
    menüsünden Load Selection’ı kullanarak da Layer ve Alpha kanalını
    seçili duruma getirebilirsiniz.

    22-TRANSFORM SELECTION
    Seçim alanını istediğiniz biçimde büyütüp, açı verebilir, perspektif
    etkisi yaratabilirsiniz. Özel gölgeleme tekniklerinde, aynı forma sahip
    farklı büyüklükteki nesneler için kullanabileceğiniz bir araç.
    Selection menüsü altında bulunan Transform Selection ancak çalışma
    alanında bir seçim olduğunda aktif hale gelir.

    23-COPY MERGED

    Photoshop harikalarından bir tanesi daha. Özellikle benim çok pratik
    kullanımından dolayı sık sık başvurduğum bir araç. Onlarca layer’lı bir
    çalışmanızda ister tüm alanı, ister bir bölümünü seçip, seçim alanı
    içerisinde kalan gizlenmiş layer’ları görmeyen sadece aktif olan
    layer’ları gören Copy Merged komutu uygulandığında seçim alanı
    içerisinde kalan tüm layerlara, Flatten Image komutu uygulayarak
    hafızasında layer’ları birleştirerek kopyalar ve istediğiniz yere
    yapıştırabilirsiniz.

    24-ARRANGE

    Diğer programlarda çok sık kullandığımız, nesneler arasında yer
    değişikliği yaparız. Birbirlerinin altına ya da üstüne taşımak, bazen
    en alta bazen de en üste taşıma yaparız. Photoshop programında bunu
    genelde elle grçekleştiririz. Ama Photoshop içersinde de böyle bir araç
    ve komut dizini var. Layer menüsü altında bulunan Arrange sekmesinde
    layerlı bir çalışma belgesinde herhangi bir layer’ı diğer bir layer’ın
    altına, üstüne yada en üste taşıma gibi komutları bulunmakta.

    25-YAZILI VE SESLİ MESAJ
    Çalışmanızı bitirdiniz ve sizden sonra başka bir arkadaşınız
    bıraktığınız yerden devam edecek ya da Photoshop dökümanını başka bir
    yere gönderiyorsunuz.
    Photoshop belgesinin içine doğrudan kendi sesinizle not bırakmaya ne
    dersiniz? Toolbox üzerinde bulunan bu iki araç ile gerekli notları
    aktarabilirsiniz.

    26-APPLY IMAGE
    Alpha kanallarını yoğun kullananlar için harika bir püfümüz var. Bu
    püfü birlikte yapmak için herhangi bir görsel açın ve iki alpha kanalı
    yaratın. Alpha 1’de özel bir desen olsun, Alpha 2’de ise mask görevi
    görecek. Benim örneğimde olduğu gibi feather verilerek oluşturulmuş bir
    küre olabilir. Çalışmanızı kanallarda bitirdikten sonra RGB kanala
    tıklayın. Image> Apply Image’ı açın. Örnek resimdeki Apply Image
    değerlerini girin. Preview seçeneği aktif olduğunda değişen değerler
    hemen çalışma dokümanında görünür. Önemli ve etkili bir araç olan Apply
    Images, çoğunlukla Photoshop kullanıcılarının gözden kaçırdığı bir
    nokta. Çalışmayı layer kullanmadan yaptık. Bir de Apply Image’ı iki
    layer ve Alpha kanalında bir maske görevini görecek şekilde
    kullandığımızda yine etkili bir sonuç alabiliriz.

    27-SEÇİMİ PATH’E DÖNÜŞTÜRME

    Path denilince hemen dekupaj akla geliyor. Photoshop yeni yaptığı
    atakla uzun ve zahmetli path çizimlerini geride bıraktıracak. Biz yine
    de geriye giderek halen sorunların çıktığı birkaç noktanın altını
    çizeceğiz.
    Örnek çalışmamızda etrafı oldukça temiz bir ördeğimiz var. Magic Wand
    aracıyla uygun tolerans değerinde beyaz alanı seçerek seçimi inverst
    komutuyla tersine çevirdik. Ördeğimizin kenarlarında piksellerden
    dolayı kırıklı bir seçim elde ettik. Bu kırıklıkları gidermek için
    Select>Modify>Smooth değerine gireceğiniz piksel değeri kadar
    hatlar yumuşayacaktır. Ardından yine aynı bölümden Contract komutuyla 1
    piksel değerinde içe doğru seçimi daralttığımızda temiz bir görüntü
    elde ederiz. Var olan seçimi Path’e dönüştürmek için Window>Show
    Paths’i açarak options sekmesinden Make Work Path komutunu verin.
    Tolerans değerine 0.5 değerini girin. Path paletinde isimsiz bir path
    oluştu, Work Path yazan yazının üzerine çift tıklayın ve bir isim
    vererek kaydedin. Aksi takdirde path aracıyla çizim yapmaya
    başladığınızda isimsiz path’iniz silinebilir. Var olan path’ini ister
    kopyalayarak ister File>Export>Paths to Illustrator komutya
    vektörel bir programa taşıyabilirsiniz.

    28-STROKE PATH
    Path paletinde var olan path’i bir yol olarak kabul edip, Photoshop
    bizim belirlediğimiz toolbox araçlardan (boyama, rötuş) birisiyle path
    boyunca otomatik bir şekilde önceden girilmiş değerler doğrultusunda
    dolaşarak müdehale eder. Stroke Path’in komutsal yönetiminin yanında
    pratik kullanımlar vardır. Örnek resimde gördüğünüz gibi çalışma alanı
    içersinde aktif bir path var ve toolbox’ta seçilmiş bir airbrush boyama
    aracı. Airbrush için gerekli değerler girilmişse, (fırça büyüklüğü,
    opacity, renk gibi) klavyeden enter tuşuna bir kere basmanız yeterli
    olacaktır. Eğer toolbox’ta airbrush ya da başka bir boyama aracı değil
    de path, zoom, move gibi araçlar varsa, command tuşu basılı durumda
    iken enter tuşuna basmanız path’i selection olarak aktif hale
    getirecektir.

    29-TIFF FORMATINDA CLIPPING PATH

    Photoshop içinde yaptığımız dekupajları FreeHand programına TIFF
    formatında Clipping Path özelliğinde kaydedip aktarabiliyoruz. EPS
    formatında Clipping Path daha kolay ve daha bilinir ama FreeHand
    programı içersinde sorunsuzca film çıkışa gönderilebiliyor.

    30-CONTACT SHEET II
    Özel bir katologlama sistemi. File menüsü altında, Automate seçeneğinde
    bulunan Contact Sheet II sürekli karıştırdığımız, aradığımızı
    bulamadığımız görsel kütüphanemiz içinde ön görüntülü katologlama
    yaparak bizi hem zaman kaybından hem de stresten kurtarır. Contact
    Sheet penceresini incelersek Source Folder butonunda katologlama
    yapılacak dosya dizinini tanımlatıyoruz. Document bölümünde ise
    kataloglama yapılacak sayfa ölçülerini ve çözünürlük değeri
    tanımlanıyor. Thumbnails bölümünde ise sayfa ölçülerini belirttiğimiz
    alana yatayda ve dikeyde kaç bölümden oluşacağını, bir sayfamızda kaç
    görsel olması gerektiğine karar veriyoruz. En son bölümde
    görsellerimizin altında dosya isimlerinin hangi karakterde, kaç puntoda
    yazılacağını belirliyoruz. Kataloglama işlemi tanımladığınız dosya
    dizinindeki görseller bitene kadar devam eder. Sayfa doldukça Photoshop
    yeni bir sayfa açarak devam eder. Çalışma bittiğinde istediğiniz
    formatta saklayabilir veya baskılarını yaparak arşivleyebilirsiniz.
    Katologlama sırasında dosya isimlerini yazdığından aramak, bulmak çok
    daha kolay olacaktır.
    avatar
    BuraK
    Admin
    Admin

    Mesaj Sayısı : 1753
    Rep Gücü : 3
    Puanı : 54
    Kayıt tarihi : 09/07/08

    default Geri: Photoshop'ta bilinmesi gereken püf noktalar

    Mesaj tarafından BuraK Bir Ptsi Tem. 21, 2008 11:56 am

    31-LAYER MODE’LARIYLA ÖZEL EFEKTLER
    Layer Mode’larının birbirleriyle çarpıştırılması sonucu hoş görüntüler
    elde edebilirsiniz. Bu çalışmamızı RGB renk modunda uygulayacağız.
    Herhangi bir görsel açın, görselimiz RGB değilse Image/Mode sekmesinden
    RGB renk modunu seçerek dönüştürün. Son kontrollerden sonra çalışmaya
    başlayabiliriz. Görselimize Image/Adjust/ Invert komutunu uygulayın.
    Background’da bulunan çalışmamızı yeni bir layer olarak çoğaltın. Layer
    modunu Difference seçeneğine getirerek, Toolbox’tan Airbrush aracına
    tıklayın. İstediğiniz fırça büyüklüğünde ve her seferinde farklı renk
    tonlarında boyamalar yapın. Bu şekilde farklı alternatifler
    üretebilirsiniz. Çalışmanızı Offset baskı tekniğinde kullanmak
    isterseniz tüm layer’ları birleştirdikten sonra CMYK renk formatına
    çevirerek yerleştirebilirsiniz.

    32-QUICK MASK-1

    Quick Mask çalışma alanında bir seçili alan olması durumunda klavyeden
    -Q- harfine basarak devreye giren ve bu alan üzerinde Brush araçlarıyla
    boyayarak alan ekleme ve çıkarma yapabileceğimiz bir tekniği bize
    sunar. Bunun yanında var olan bir seçili alanı Quick maska
    dönüştürdüğümüzde uyguladığımız Distort filtreleri sayesinde farklı
    görünümler elde edebiliriz. Örnek görselimizde bir seçili alan yaratıp
    (1) onu Quick Maska çevirdik (2) ve Distort'tan Wave Efektini
    uygulayarak görselimizde bordür oluşturduk (3). Sonra da var olan Quick
    Mask’ı tekrar klavyeden -Q- harfine basarak seçili duruma getirdik.
    Seçili alandan yararlanarak görselimizin dış alanını boşaltarak Layer
    Style’den farklı etkilerde bulunduk.

    33-QUICK MASK-2
    CMYK renk formatında bir görsele RGB renk formatında çalışan filtreleri
    uygulayamazsınız. CMYK formatında iken, Alpha kanalında yapılan
    çalışmalara RGB renk kanalında çalışan filtrelerden bazıları
    uygulanabilir, Quick Mask'ta da RGB renk kanalında çalışan filtre
    gruplarından bazılarını çalıştıralabilir, seçili alan uygulayarak,
    seçim alanını Quick Mask'tan çıkardıktan sonra renk araçlarıyla veya
    tercih ettiğiniz farklı araçlarla müdahale edebilirsiniz. Etkisi
    görsele direkt uygulanmasından daha iyi olmaz ama gereksiz yere
    RGB-CMYK dönüşümlerinin önüne geçebilir.

    34-LAYER OPACITY DEĞERİ DÜŞTÜĞÜNDE DİKKAT!
    Photoshop içerisinde sıklıkla kullanılan Auto Select Layer seçeneği ne
    yazık ki her opacity değerinde çalışmıyor. Layer’ın opacity değeri
    50’nin altına düştüğünde Auto Select Layer opacity değeri düşük layer’ı
    görmeyerek direkt altaki layer’ı seçiyor.

    35-CREATE LAYER

    Örnek bir çalışma üzerinde açıklayalım. Photoshop içersinde bir yazı
    yazın ve drop, bevel, stroke gibi özelliklerde yazıya efekt uygulayın.
    Ardından Layer menüsünden Layer Style/ Create Layer komutunu uygulayın.
    Örnek resimde uygulama öncesi ve sonrasını gösteren ön görüntü var.

    36-HASSAS RÖTUŞLAR
    Servis bürodan gelen ya da kendi dia bankımızda bulunan görsel
    fotoğraflarda istediğimiz gibi renk tonlamalarını yakalayamayız.
    Özellik insan yüzlerinde ışık patlamaları, gözlerin etrafında yoğun
    gölgeler istemeyen sonuçlar yaratır. Deformasyona uğratmadan, bölgedeki
    piksellerin tonuyla oynayan Dodge ve Burn Tool araçları bazen hayat
    kurtarır. Örnek resmimizde Dodge Tool ile resmin sağ tarafında
    gördüğünüz gibi tonlarını açtım. Burn Tool ile fazla ışık almış,
    noktası zayıf bölgelerin doygunluğunu arttırmak için kullanabilirsiniz.

    37-PHOTOSHOP’TA TEL ÖRGÜ

    Photoshop ile örnek resimde görmüş oduğunuz gibi basit bir tel örgü yapmaya çalışacağız. Burada yine kanallar karşımıza çıkıyor.
    1. Ördeğimizin olduğu belgeyi açalım, az önce üzerinde bir dekupaj çalışması yaptığımızdan etrafında halen dekupe var.
    2. Ördeğimizin Channel bölümüne bir Alpha kanalı ekleyerek filter> render> clouds filtresini uygulayalım.
    3. Toolbox’taki foreground rengini beyaz yapın ve ardından filter>
    texture> stained glass filtresini açın. Resimdeki ön değerleri girin
    ve kapatın. Oluşan görselimizde kontrastlığı artırarak beyaz çizgileri
    net bir şekilde elde edeceğiz.
    4. Levels tablosunu açın ve Input Levels bölümüne sırayla şu değerleri girin 47/0.10/255 ve kapatın.
    5. Tel örgümüz nerdeyse hazır. RGB kanala tıklayarak boş bir layer açın.
    6. Select menüsünden Load Selection’ı açarak Channel bölümünden Alpha 1’i seçerek pencereyi kapatın.
    7. Oluşan seçili alana herhangibir renk doldurun. İsterseniz Layer Style’den Drop Shadow ile gölge verebilirsiniz.
    8. Tel örgüyü istediğiniz biçimde seçerek Layer Mask’ı kullanarak kadrajlayabilirsiniz.

    38-KULLANMADIĞINIZ LAYER’LARI GİZLEYEREK KAYDEDİN
    Öyle çalışmalar olur ki 20-30 layer kullanmak zorunda kalır, Photoshop
    belgemiz yüzlerce MB oluverir. Örnek resimde gördüğünüz gibi aynı
    belgeyi tüm layer’ları gizleyerek kaydettiğimizde 20 MB bir farkın
    olduğunu görebilirsiniz. Layer Set’lerle çalıştığınızda gizleme ve
    gösterme çok daha kolay olacaktır.

    39-PRINT OPTIONS
    Photoshop 6 ile gelen File menüsü altında sinsice bekleyen baskıda
    büyük kolaylık sağlayan bir araç. Print options aracılığıyla
    baskılarınıza büyük bir kolaylık sağlıyor. Kağıdınıza göre Scale to Fit
    Media komutuyla deformasyona uğratmadan oranlı bir şekilde sığdırarak
    aldığınız baskılarda, kağıt rengini, ters yüz baskıyı ve birçok
    özelliği kontrol edebilirsiniz.

    40-SEÇİM ALANINI LAYER YAPMAK

    Background ya da bir layer’da herhangi bir araçla oluşturduğunuz seçim
    alanına Command+J tuş kombinasyonunu (Layer via Copy) uyguladığınızda
    seçim alanı içersinde kalan pikseller yeni bir layer olarak üstünde
    oluşur. Aynı seçim dahilinde Command+Shift+J tuş kombinasyonuyla (Layer
    via Cut) seçim alanı içinde kalan pikseller oradan kesilerek bir üst
    layer’ı oluştururlar.

    41-SHIFT TUŞUYLA SÜRÜKLE BIRAK
    Photoshop içerisinde aynı değerlerde iki farklı, açık durumda çalışma
    belgeniz olduğunu düşünelim. Bir belgeden diğerine layer’ları, linkli
    yada tek başına taşıma yaparken Shift tuşuna basılı tutarak taşımanız
    durumunda sürüklenen layer sayfaya göre hangi koordinatlarda ise
    taşındığı belgede de aynı koordinatlarda otomatik olarak yerleşir,
    sayfanın neresine bırakırsanız bırakın fark etmez.

    42-HEALING BRUSH
    Photoshop 7 ile birlikte gelen ve adından en çok söz ettiren
    yeniliklerden bir tanesi Healing Brush, Patch. Rötuşlar konusunda büyük
    bir kolaylık getiren araçların kullanımı da çok kolay. Eskisi gibi el
    ve bilek yetenekleri fazla gerektirmeyen bu araçlar bizlere önemli
    zaman kazandıracak. Aracı kullanmak için Stamp aracında olduğu gibi Alt
    tuşuna basarak dokuyu taşıyacağımız bir merkez alıyoruz, ardından
    gerekli yerlerin rötuşuna başlayabilirsiniz. Stamp aracından ayrılan en
    önemli özelliği “Clone” yapıldığı bölgenin pikselleriyle homojen bir
    yapıyla kaynaşması ve piksellerin renk ve doku bilgisini alarak taşınan
    dokuyu bu bilgiler içerisinde aktarması.

    43-PATCH TOOL
    Photoshop’un sayısız harikalarından biri. Doku taşıma konusunda
    şaşırtıcı bir yeteneğe sahip. Rötuşun yapılacağı alanı Patch Tool
    aracıyla çizerek belirliyorsunuz, sonra bu alana giydirmek istediğiniz
    dokunun üzerine seçili alanı sürüklüyorsunuz, hepsi bu kadar. Rötuş,
    çalışmanızın hassaslığına göre Patch Tool ile alanı belirledikten sonra
    Feather değeri verebiliyorsunuz.

    44-SNAPSHOT

    History araç paletinin içinde gizlenmiş bizi bekleyen önemli bir araç.
    Bildiğiniz gibi History araç paleti yaptığımız işlemleri tek tek
    hafızasına alarak istenildiğinde geri alıp, sonra tekrar çalışmaya
    başlayabildiğimiz bir araç. Çalışma içinde oluşturduğumuz etkilerde
    karar veremediğimizde, devam ederek farklı etkiler yakalamak
    istediğimiz olur. Böyle bir karar öncesi çalışma ekranımızın ve
    layer’ların tüm özellikleriyle aynı belge içerisinde bir yedeğini
    alarak çalışmanın sonunda karşılaştırmasını yapmak için History araç
    paletindeki Snapshot’ı kullanmak oldukça pratik bir çözümdür.

    45-PRATİK LAYER KOPYALAMA
    Photoshop’ta içinde bulunduğunuz layer’ın kopyasını üretmek için çok
    basit bir önerimiz var. Layer’da iken klavyeden alt tuşuna basarken
    yönlendirme oklarından herhangi birine bir kere basmanız yeterli.

    46-LAYER BİRLEŞTİRME
    Layer paletimizde, çalışmanın netleştiği bir noktada onlarca
    Layer’ımızı birbirleriyle birleştirir çalışmayı toparlarız. Menüden ve
    layer options’tan birleştirmeleri kontrol edebileceğimiz gibi klavyeden
    de gerekli ayarlamaları yapabiliriz.
    Command+E tuş kombinasyonuyla aktif olan layer bir altındaki layer’la
    birleşir. Command+Shift+E, komutunu verebilmek için aktif bir layer’da
    olmanız gerekiyor. Layer araç paletinde gizlenmiş layer’Iarın dışında
    tüm layer’ları birleştirir. Background layer’ında iken verilirse tüm
    layer’lar background’da bütünleşir. Birbirine link’lenmiş layer’ların
    hepsini Command+E ile bir kerede birleştirebilirsiniz.

    47-TOOL BOX RENK KONTROLÜ

    Çalışmalarımız sırasında tool box’taki foreground ve background
    renklerini resetler, yer değiştirir, çalışma alanı içersinden damlalık
    aracıyla renk örneği alırız. Tool Box renklerini resetlemek için
    klavyeden ‘D’ tuşuna bir kere basmanız durumunda renkler siyah ve
    beyaza döner, ‘X’ tuşuna bastığınızda foreground ile background
    renkleri yer değiştirir.
    Damlalık ikonuna tıkladıktan sonra alt tuşuyla örnek bir görsele
    tıkladığında background rengi için örnek alırız. Shift tuşuyla
    tıkladığımızda ‘Point Sample’lar bırakır, renk düzeltmelerinde çalışma
    alanının renk dağılımını info araç paletinden kontrol edebiliriz.
    Swatches renk paletinden örnek alırken, background için command tuşuna
    basarak tıklamanız gerekmektedir. Alt tuşuyla swatches renk paletine
    tıkladığımız, mouse’un kursörü makas’a dönüşerek tıklanan rengi oradan
    keserek alıyor.

    48-GRADIENT MAP
    Photoshop 7 içinde özel renklerden oluşan efekt çalışmalarınızda etkili
    bir araç. Image/ Adjustment/ Gradient Map’i açtığınızda bir degrade
    çalışması yapıyor hissini verecektir. Özel oluşturabileceğiniz renkler,
    bazı durumlarda ‘Reverse’ ile zıt kombinasyonlarla etkili ve kolay bir
    sonuç için kullanılabilir.

    49-HISTORY BRUSH

    Hazır görsellerinizden bir tanesini açın. Örneğimizin algılanması için
    üzerine, layer açmaya gerek yok, renklerini sizin belirleyeceğiniz bir
    Clouds filtresi uygulayın. Ardından Toolbox’tan History Brush’ı seçerek
    örnek resimdeki değerlerde fırçanızı kullanın. History Brush, son
    kaydedileni hafızasında tuttuğundan tekrar onu geri aktarırken özel
    layer mode’larını kullanmamız sonucu hoş çalışmalar elde ediyoruz.
    Layer Modu’nu Normal’e getirdiğimizde direkt son kaydedilen pikseller
    fırçanın müdahale ettiği noktalarda ortaya çıkar.

    Sponsored content

    default Geri: Photoshop'ta bilinmesi gereken püf noktalar

    Mesaj tarafından Sponsored content


      Forum Saati Ptsi Eyl. 25, 2017 5:04 pm